



Los mestièrs de la husta qu'èran reservats aus cagòts e las seuvas qu'èran donc lo lor maine. Badonc, en la Vath-Vielha los espacis boscós qu'aucupan ua plaça de las granas. Las esséncias mei correntas que son lo casso pedonculat, luenh davant lo castanh, puish lo cerisèr sauvatge, lo casso d'America, lo hrèisho, lo hau, lo pin silvèstre, lo robinèr faus-acàcia, lo bedoth... e dens las saligas, plan evidentament, lo sauç.
Entaus reconéisher, que's pòt observar la lor siloeta, la lor rusca o las lors flors. Mes que son las huelhas e la fruta qui's privilègia generaument. Hens aqueth jòc simple, que cau desplaçar cada huelha suu nom de l'arbo d'on provien. Si vs'enganatz la huelha mau depausada ne desapareish pas de la lista de despart. A vosauts de jogar !
Les métiers du bois étaient réservés aux cagots et les forêts étaient donc leur domaine. Or, dans la Vath-Vielha les espaces boisés occupent une grande place. Les essences les plus courantes sont le chêne pédonculé, loin devant le châtaignier, puis le merisier, le chêne d'Amérique, le frêne, le hêtre, le pin sylvestre, le robinier faux-acacia, le bouleau... et dans les saligues, bien évidemment, le saule.
Pour les reconnaître, on peut observer leur silhouette, leur écorce ou leurs fleurs. Mais ce sont les feuilles et les fruits que l'on privilégie généralement. Dans ce jeu simple, il faut déplacer chaque feuille sur le nom de l'arbre d'où elle provient. Si vous vous trompez la feuille mal déposée ne disparaît pas de la liste de départ. A vous de jouer !